Az ARELGAS Kft. megkezdte az üzemeltetést a második LNG-töltőállomáson


Magyarország jelenleg egyedüli LNG-üzemanyagértékesítője, az Arelgas Kft. már a második
töltőponton is megkezdte a környezetbarát LNG-üzemű teherautók kiszolgálását.
A nagykapacitású töltőállomás az LNG-tartályos kamionokon és autóbuszokon túl még a
CNG-hajtású járműveket is képes feltankolni prémium-üzemanyaggal.
Az Arelgas Kft. első töltőállomását 2021-ben nyitotta az M0 autóút mellett, azóta több tucat
európai flottaüzemeltető és néhány hazai kamionos cég rendszeresen igénybe veszi a
töltőpontot járműveinek újratöltéséhez. A most üzemeltetésre átvett töltőállomással
elsősorban a magyarországi fuvarozó és fuvaroztató társaságokat szeretné megnyerni az
Arelgas Kft. azáltal, hogy kedvezőbb árat és nagyobb üzemeltetési biztonságot nyújt a
fuvarozók részére.


Az LNG-üzemanyag a nehézgépjárműveknek ma egyedül rendelkezésre álló alternatív
hajtóanyaga, amely biztosítja a kis károsanyag-emissziót, a szén-dioxid-kibocsátás
csökkentését és akár a teljesen klímasemleges áru- vagy személyszállítást is. Mindez
lehetséges az üzemeltetők és megbízóik számára jelentős többletköltség nélkül, vagy akár
megtakarítás mellett. Sőt, az LNG-hajtású járművekkel maradéktalanul teljesíthetők
mindazok a fuvarfeladatok, amelyekre a hagyományos dízeljárművek képesek.
Az Arelgas Kft. elkötelezetten dolgozik a közlekedési ágazat emissziójának csökkentése
érdekében. Célja, hogy rövid időn belül már 6-7 hazai töltőponttal az ország területileg
egységesen legyen lefedve, így a járművek bármelyik autópályán haladva könnyen
újratölthetőek legyenek. Emellett a társaság halad a karbonsemlegessé vezető úton; hazai
BioLNG-előállító üzem létesítését tervezi, és ehhez a közelmúltban írt alá megállapodást a
megújuló alapanyag biztosítására.


Az egyedülállóan kedvező környezeti hatásuk miatt a legtöbb uniós tagállam
beszerzéstámogatással, adócsökkentéssel, útdíjelengedéssel és további kedvezményekkel
igyekszik előmozdítani a gázzal hajtott járművek mielőbbi elterjedését, ezáltal a szükséges
töltőinfrastruktúra-hálózat piaci alapokon álló kiépülését. Magyarországon az ösztönzők
egyelőre annak ellenére hiányoznak az ágazat előtt álló átalakulás stimulálásához, hogy
szakmai szervezetek és elemzők úgy tartják: az évtized végére az LNG-hajtású járművek
részaránya a nehézkategóriában a 30 százalékot is eléri majd.


További információkért keresse:
info@arelgas.hu
+36-70-396-7502